Spoznajte kúzlo slaného karamelu: Trojka bestsellerov

Zle sa vám mixuje? Niečo nefunguje? Skúste si prosím Mixit pustiť napríklad v prehliadači Edge, my to zatiaľ opravíme. Ospravedlňujeme sa!

Príbeh značky Mixit: Müsli balili dvaja v pivnici a kvôli doméne museli navštíviť pána v Taliansku

Zdroj: refresher.sk 24. 3.


Príbeh značky Mixit: začínali v pivnici a dnes majú značku, ktorú milujú tisícky Čechov aj Slovákov

Začiatky neboli jednoduché. Doménu si museli ísť vypýtať od pána v Taliansku a troje Vianoc za sebou nestíhali spracovávať objednávky.

Začínali ešte ako vysokoškoláci v pivnici a všetko si robili sami. Ich značku Mixit dnes pozná nielen Česko a Slovensko. Preslávili sa širokou ponukou müsli, ktoré si každý namieša podľa chuti. Na trhu sú momentálne 11 rokov. Čím všetkým si museli prejsť, kým sa z nich stala silná a stabilná značka, nám prezradili majitelia Tomáš Huber a Martin Wallner.

Začínali v pivničných priestoroch

Tomáš a Martin boli spolužiakmi na vysokej škole, keď si v poslednom ročníku zmysleli, že vytvoria vlastný biznis. Od začiatku vedeli, že chcú podnikať na internete – videli v tom veľký potenciál. Začali preto hľadať niečo, čo nikto v Česku ani na Slovensku nerobí, niečo, čo by ich bavilo a je to kreatívne. „A kto by nemal rád jedlo? Müsli, kaše a dobroty ako chrumkavé ovocie sa navyše ľahko expedujú, ide o trvanlivé a nerozbitné produkty a my sme sa do tej myšlienky skrátka zamilovali a doslova zamixovali. A láska trvá dodnes,“ dodávajú Tomáš a Martin.

V roku 2009 vznikla samotná myšlienka. Cez víkend maľujú prevádzku, uháňajú grafika a programátora. Cez týždeň sedia na školských chodbách, píšu texty a popritom ochutnávajú vzorky od dodávateľov. Ich najväčším problémom bolo, že sú malí. „Nákup kvalitných surovín v malom množstve bol obrovský problém, pretože spoločnosti, od ktorých sme chceli odoberať, mali často stanovené nejaké minimálne odbery a tie boli mnohokrát stonásobkom toho, čo sme potrebovali my,“ spomínajú na svoje začiatky majitelia. Dodávateľa, ktorý sa rozhodol podporiť dvojicu mladých vysokoškolákov, napokon našli a majú ho dodnes. Karta sa však obrátila a teraz oni pýtajú viac, ako dokáže dodať.

Kvôli doméne cestovali na návštevu do Talianska

Na začiatku neboli známi ako Mixit, tento názov získali približne po roku od začiatku podnikania. Nebolo to však úplne jednoduché. Názov snidame.cz nebol to pravé, a keď jeden z ich kamarátov vyslovil „mixit“, vedeli, že je to názov, ktorý hľadali. „Do poslednej chvíle sme však neverili, že bude taká krásna doména voľná. Jej získanie však bolo podmienené návštevou starého pána v talianskom Ríme . Taliani jednoducho nerobia obchod bez očného kontaktu a sympatií. Mixit je jednoducho dobrodružstvo,“ vysvetľujú.

Vo svojich začiatkoch hľadali rôzne cesty, ako sa zviditeľniť. Využívali sociálne siete, no navštívili aj farmárske trhy a v roku 2010 majú okrem svojho prvého brigádnika aj kampaň v rádiu. Martin a Tomáš nám prezradili, že na začiatku sa často popálili pri hľadaní vhodného marketingu . Prvé pokusy o platený marketing ich stáli veľa peňazí a neprinášali očakávané výsledky.

Počas 11-ročného vedenia značky urobili viacero prešľapov . Napríklad expanzia do Kanady, ktorá im nevyšla. „Strávili sme s tým naozaj veľa času, dali sme do toho tu aj za oceánom veľa energie a proste to nestačilo. Zistili sme, že na úspešné vedenie tímu a značky potrebujeme mať pod kontrolou všetko, počnúc miestnou logistikou, a mať dokonalú znalosť lokálneho trhu. Na mimoeurópske krajiny si proste necháme ešte chvíľu zájsť chuť. Raz sa nám navyše nepodaril aprílový žartík, keď sme napísali, že sme boli kúpení čínskou spoločnosťou. Dalo nám potom veľa práce všetko uviesť na pravú mieru. Mixit je a zostane v našich rukách,“ dodávajú s úsmevom.

Značka sa rýchlo rozrastá

Už v novembri 2010 sa sťahujú do väčších priestorov. Mixit si veľmi rýchlo našiel svojich priaznivcov a mnohí sú mu verní dodnes. Prichádzajú prvé Vianoce, ktoré im dali poriadne zabrať. Postupne sa objavujú v médiách a o miešané müsli je čoraz väčší záujem.

Na jar 2012 sa znova sťahujú do väčších priestorov, kam môžu prísť kamióny, a prijímajú nové posily do tímu. Po tom, ako sa objavili v relácii Deň D, prichádza vlna objednávok a už tradične nestíhajú. Vytvárajú nové produkty, medzi ktorými sú aj Vrecúška do vačku. Tomáš s Martinom sa nenazdali a sú tu tretie Vianoce. Napriek dvom miešacím zmenám, ktoré fungujú vo dne aj v noci, nestíhajú.

V júni 2013 sa musia znova sťahovať, o mesiac dobývajú poľský aj slovenský trh. Vytvárajú nový web, nakupujú novú linku, vymýšľajú mixit sušienky a rok 2016 ich obdaroval titulom EY Začínající podnikatel roka 2015. O rok nato sa zbavili palmového oleja vo svojich produktoch. Do portfólia pribúdajú ďalšie novinky – chrumkavá zelenina a Mixit si už môžeš objednať aj v ekologickom obale.

Vymýšľajú nové produkty a plnia priania zákazníkov

Značka Mixit sa aj nasledujúce roky neustále vyvíja – či už v rámci svojich výrobných procesov, alebo rozširovaním ponuky výrobkov. Pridávajú orieškové maslá, nápoje, slané oriešky a dokonca aj adventný kalendár, ktorý si vyžiadali zákazníci. Obľúbenosť potvrdzuje aj ocenenie Shop roka, ktoré získavajú v roku 2018.

Začínali s priazňou svojich kamarátov, neskôr s tisíckou fanúšikov. Dnes majú tisícky spokojných zákazníkov nielen z Česka a zo Slovenska. Rovnako sa rozrástol aj ich tím, ktorý má podľa sezóny od 50 do 100 ľudí. Podľa ich slov vsadili na postupný a udržateľný rast bez kompromisov.

Na otázku, v čom sa ich značka od ostatných odlišuje najviac, odpovedajú: „Tým, že sme to 11 rokov stále my! Od prvého namixovaného tubusu v pivničných priestoroch až po tri veľké výrobné linky nás neopustila detská hravosť a každodenné tešenie sa do práce, aj keď sa teraz stretávame skôr virtuálne. Za celých 11 rokov sme neuhli z vlastnej cesty, nenechali sa zlákať peniazmi a lákavými ponukami veľkých investorov, ktorí chceli všetko na úkor kvality.“

„Často sa nás aj kamaráti pýtajú, prečo je naše müsli také iné oproti tým z bežných obchodov. Je to jednoduché. Čerstvé suroviny okamžite spracovávame do tubusov a posielame k zákazníkovi, na surovinách nešetríme, nie sme rukojemníkom veľkých reťazcov a radšej investujeme do kvalitných a bohatých receptúr. Vždy si však hovorím, že túto otázku by vám mali zodpovedať skôr naši zákazníci. Ale naozaj verím, že naše najväčšie plus je stabilná a nemenná vysoká kvalita, hravosť komunikácie a hlavne naše nápady a novinky, ktoré chutia.“

Ďalšie plány značky Mixit

Tomáš a Martin pre Refresher prezradili, že najbližšie majú v pláne nový neokukaný web, hľadajú ďalšiu krajinu na expanziu a hlavne majú veľa nápadov na nové produkty a produktové rady. Momentálne u nich nájdeš napríklad tzv. veľ-koko-nočnú ponuku so samými dobrotami – od chutných veľkonočných vajíčok až po kaše.

„Veľmi radi ďalej rozvíjame myšlienku mixovania Dobrých skutkov. Každý zákazník si môže k nákupu prihodiť dobrý skutok pre vybranú organizáciu alebo ľudský osud v podobe 30 Kč. V Česku a na Slovensku sme takto spoločne so zákazníkmi namixovali už vyše 2 000 000 Kč (cca 76 549 € – pozn. red.) ,“ dodávajú.

Na záver nám nedá neopýtať sa, čo je váš najobľúbenejší produkt?

Martin: Môj osobne je rad slaných orieškov – v mede a čili , rozmarínové s citrónovou trávou a úplne najradšej mám tie so štyrmi druhmi korenia .

Tomáš: Čokoľvek so slaným karamelom. Nátierka mixitella so slaným karamelom je niečo, čo by som mohol jesť stále, pokojne len lyžičkou, ale aj praclíky v slanom karameli sú na mojom stole stále. Skvelý obaľovač nervov.

0 Košík Hore